Anyaság, Nőiség, Alkotás

Bye bye kávé!

2019/07/23. - írta: mitjatsszunk?

vlcz9762.JPGEz a 21. napom ☕️ kávé nélkül. Három hete már hogy belevàgtunk a férjemmel, úgyhogy arra gondoltam ideje veletek is megosztanom a tapasztalataimat néhány rövid pontban.

#1. Kilók és a koffein
Mindig is imádtam kávézni, nem is csak az ízét, a kávézás szertartását, a pihenő időt közben, az illatát... Azonban elkezdtem túlzásba esni, a böjt előtt átlag napi 4 kávét ittam, amitől folyamatosan hullámvasutazott a kedélyem és a fáradtsági állapotom. Az egyik pillanatban pörögtem, majd fél óra múlva el tudtam volna aludni állva. Akkor azt gondoltam hogy a koffein nem igazán hat rám, de ez nem volt igaz. Az viszont igaz volt, hogy mint minden függőségnèl, itt is egyre nagyobb mennyiségekre volt szükségem belőle. Szinte észrevétlenül kúsztam fel a reggeli egy cappucinoról napi 4 nagy tejeskávéra, aminek nem csak a koffein tartalma de a kalóriaértéke sem megvetendő.


#2. Házisárkány?
Azt vettem észre, hogy amióta nem kávézom kiegyensúlyozottabb vagyok. A sokat kávézó napjaimon nek csak ingerlékenyebb de alapjáraton zizibb és sokkal idegesebb is voltam, amit a sok stressznek tudtam be, és még több kávéval (instant örömforrással) próbáltam elnyomni. Pedig a dolog pont fordítva történt: a kávéval feldoppingolt idegrendszerem játszott velem, így sokkal érzékenyebben vettem az akadályokat, mint egyébkènt.


#3 Tisztábban
Lehet hogy ez kézenfekvő, de engem mégis meglepett, hogy a kávé elhagyása óta brutális tempóban tisztul a szervezetem. Az első napokban az összes pattanásom kijött, azóta viszont egy sincsen, a bőröm is sokkal tisztább, nem is beszélve a gyomromat. Egy jó kis diétával együtt elég hatásos kombó, konkrétan érzem ahogy jót tesz a szervezetemnek a kávéhiány, máris laposabb a hasam.


#4. Hiányzik? Persze.
Azt nem mondom, hogy nem. Az első 4-5 nap kifejezetten pokoli volt, ha nem is percenként, de gyakran eszembe jutott, étkezések utàn pedig biztosan, hogy “de meginnék egy bögre kávét”! Nagyon tudatosnak kellett lennem, végig az lebegett a szemem előtt hogy ha egyszer megszegem akkor kèsőbb sokkal nehezebb lesz nemet mondanom. Úgyhogy kibírtam és nagyon büszke vagyok rá. Ami sokat segített, hogy reggeli italnak Activé FiberShake-er szoktam inni, így az “iszom valami finomat reggel” ébredős rituáléja megmaradt az életemben.

#5. Együtt könnyebb
Az hogy a férjemmel együtt csináljuk a kávémentességet, a világot jelenti nekem. Egyrészt nem kell egymás reggeli kávés illatát irigyelnünk, másrészt komoly motiváló erő, hogy nem hagyhatjuk cserben a másikat. Nem mintha magunkért nem érné meg!

Ráadásul mellécsaptunk egy kis kenyér és cukormentességet is, de erről majd a következő bejegyzésben mesélek. ;)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ekareka.blog.hu/api/trackback/id/tr4514976206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása